نصب ویندوز 11 بدون سیستم موردنیاز لطفا کامنت دهید

صرف نظر از دستگاهی که دارید ویندوز 11 را از ابر (cloud) اجرا کنید.

کاشف به عمل آمده است که برای استفاده از جدیدترین سیستم عامل شرکت مایکروسافت (Microsoft) نیاز نیست حتما دستگاهی داشته باشید که شرایط مورد نیاز ویندوز 11 را داشته باشد. مایکروسافت اکنون به کاربران اجازه می‌دهد از ابر کامپیوتر شخصی خود (Cloud PC) ویندوز 11 را اجرا کنند.

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که این قابلیت در حال حاضر به عنوان بخشی از سرویس 365 ویندوز (البته آن را با Office 365 اشتباه نگیرید) در دسترس است که به کاربران اجازه می‌دهد تا زمانی که ارتباط اینترنتی‌شان برقرار است نسخه کامل ویندوز را روی هر دستگاهی که می‌خواهند پخش کنند.

این شرکت پیش‌تر به کاربران ویندوز 365 اطمینان داده بود که نیاز نیست نگران شرایط سخت غلط‌انداز ویندوز 11 باشند. به بیان دقیق‌تر این کاربران نباید نگران ماژول TPM 2.0 فعال خود باشند چرا که سرویس 365 به جای این ماژول از یک تراشه TPM مجازی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، اهمیتی ندارد که نرم‌افزار دستگاه میزبان شما macOS، ChromeOS یا اندروید است. به گفته مایکروسافت ایده اصلی در پس این موضوع ترکیب «امنیت و قدرت» ابر با انطباق‌پذیری کامپیوتر شخصی شماست. تنها مسئله موجود این است که قابلیت موردنظر اساسا برای کاربران سازمانی و تجاری طراحی شده نه مشتریان عادی!

با این حال با توجه به سردرگمی‌های ایجاد شده حول شرایط سخت‌افزاری ویندوز 11، این گزینه یکی از ابزارهای بسیار کاربردی مایکروسافت است. با آنکه مایکروسافت تلاش زیادی کرده است تا همه چیز را درباره بروزرسانی به ویندوز 11 اطلاع‌رسانی و تفهیم کند، امکان اجرای سیستم عامل جدید از ابر مشکلات دائمی دیگر را از معادله پاک می‌کند.

البته اگر همچنان سخت‌افزارتان برایتان معضل است به جز سرویس 365 گزینه‌ دیگری هم دارید. امکان اجرای ویندوز 11 به عنوان یک ماشین مجازی نیز وجود دارد. مزیت گزینه دوم این است برای اجرای آن نیاز نیست به طور ثابت به سرور ابر متصل باشید.

گرچه به گفته کسانی که چندوقت پیش نسخه بتا ویندوز 11 را آزمایش کرده‌اند، اگر می‌خواهید از سیستم عامل جدید استفاده کنید همچنان به ماژول TPM 2.0 نیاز خواهید داشت. بنابراین اگر می‌خواهید نسخه مجازی ویندوز 11 را اجرا کنید باید از داشتن TPM مجازی اطمینان حاصل کنید.

متاسفانه این گزینه دوم احتمالا رایگان نخواهد بود، اما ویندوز 365 نیز رایگان نیست. همچنین برای شروع این کار نیاز نیست حساب ویندوز مخصوص داشته باشید.

در هر صورت ویندوز 365 گزینه دیگریست که در دسترس شما قرار گرفته و ظاهرا همه آن کارهای دشوار را بدون خرید دستگاه جدید برایتان انجام می‌دهد. کاربران برای دریافت امتیاز این قابلیت تنها نیاز است ماهانه 31 دلار بپردازند.

مترجم : زهرا خالقی

منبع: tomsguide.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *