HAMR-will-solve-the-need-for-higher-capacity-2

فناوری HAMR در هاردهای سیگیت لطفا کامنت دهید

«سیگیت» به پیشبرد فناوری هارد دیسک‌های خود ادامه می‌دهد.

کمپانی «سیگیت» گفته است که عرضه تجاری هارد درایوهای مجهز به فناوری ضبط مغناطیسی تسهیل شده با گرما (Heat assisted magnetic recording HAMR) خود را آغاز کرده و برنامه ارزیابی را برای هارددیسک‌های Mach.2 محرک دوگانه خود – که عملکردی دو برابر یک هارد درایو استاندارد دارد- توسعه داده است. این شرکت اطمینان دارد که مجموعه فناوری‌هایش آن‌ها را قادر می‌سازد تا ظرفیت  هارددیسک‌های خود را افزایش داده و عملکرد آن‌ها را برای سال‌های پیش رو بهبود بخشند.

افزایش ظرفیت هارد دیسک‌ها مهم است؛ اما درهمین حین که ظرفیت، تراکم منطقه‌ای و سرعت خواندن/ نوشتن خطی افزایش می‌یابد، عملکرد IOPS خواندن/ نوشتن تصادفی به ازای هر ترابایت نیز کاهش پیدا می‌کند که بر نحوه عملکرد مراکز داده تاثیرگذار است. برای افزایش سرعت خواندن/ نوشتن متوالی و افزایش عملکرد IOPS در هر ترابایت، سازندگان هارد دیسک در حال توسعه دیسک‌های سخت با دو محرک مستقل بر یک محور هستند و در واقع دو درایو را درون یک بسته 3.5 اینچی قرار می‌دهند. «سیگیت» اولین سازنده هارد دیسک بود که توانست فناوری چند محرکه خود (MAT) را در اواخر سال 2017 معرفی کند، این کمپانی سپس در سال 2019 شروع به نمونه‌سازی و ارزیابی این درایوها – که Exos 2×14 Mach.2 نامیده شده بودند-  با مشتریان منتخب کرد.

برنامه سیگیت برای هارددیسک‌های دو محرکه

علاقه به هارددیسک‌های دو محرکه تا به امروز به طور چشمگیری افزایش یافته است، بنابراین «سیگیت» مجبور است برنامه ارزیابی خود را گسترش و عرضه خود را افزایش دهد.

«موزلی»، مدیرعامل «سیگیت»، در این‌باره گفته است:

اولین فناوری دوگانه بازار که متعلق به سیگیت است در میان طیف گسترده‌تری از مشتریان مورد توجه قرار گرفته که نیاز به ذخیره‌سازی انبوه با عملکرد بالاتر برای برنامه‌های خاص، مانند تحویل محتوا، دارد. ما امروز در حال افزایش عرضه درایوهای دو محرکه هستیم و منتظر باشید تا حجم‌ بیشتری از ظرفیت دیسک‌ها ببینید

متاسفانه همچنان مشخص نیست «سیگیت» چه زمانی قصد دارد هارد درایو های دو محرکه‌اش را به طور تجاری عرضه کند. تقاضا برای هارد دیسک‌های “nearline” با ظرفیت بالا در میان ابر کامپیوترها و مراکز داده در حال افزایش است، از این رو ارائه درایو‌های ظرفیت بالا و کم مصرف برای سازندگان هارد دیسک حیاتی است. «سیگیت» تابستان گذشته عرضه هارد دیسک 18ترابایتی 9 صفحه ای خود را آغاز کرد و به محض آنکه مشتریانش آن‌ها را تایید کنند عرضه انبوهشان را آغاز خواهد کرد. همان پلتفرمی که در ساخت هارد دیسک 18 ترابایتی سیگیت مورد استفاده قرار گرفت در اولین هارد درایو 20 ترابایتی مبتنی بر فناوری HAMR هم مورد استفاده قرار گرفته است (بنابراین مشخصات کلی اش به راحتی قابل حدس است).

HAMR های سیگیت!

در این مرحله هاردهای “HAMR” ، به شکل بخشی از سیستم ذخیره‌سازی Lyve «سیگیت» برای مشتریان خاص در دسترس هستند؛ این درایوها بعدا به طور جداگانه در دسترس مخاطبان بیشتری قرار خواهد گرفت. در همین حال تصویب انبوه مدل های فعلی 20 ترابایتی هم ممکن است لزوما انجام نپذیرد زیرا «سیگیت» انتظار دارد “HAMR” ظرفیت هارددیسک‌ها را با 20درصد CAGR افزایش دهد، که این امر به معنای ورود درایو‌های 24 ترابایتی در آینده پیش روست.

منبع: www.tomshardware.com
مترجم: زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *