توقیف 300 کارت گرافیک CMP انویدیا در هنگ‌کنگ لطفا کامنت دهید

اداره‌ی گمرک و مالیات هنگ کنگ اخیرا محموله‌ای را توقیف کرده که شامل ۳۰۰ واحد کارت گرافیک CMP انویدیا به همراه گوشی هوشمند و مواد غذایی‌ای مثل خیار دریایی و باله‌ی کوسه بوده است.

در بین قاچاقچیان چینی، کارت‌های گرافیک به‌خصوص محصولات سری CMP انویدیا – که به‌طور ویژه برای استخراج رمزارز طراحی شده‌اند- بسیار محبوب هستند. بنا به نوشته تامز هاردور، اداره‌ی گمرک و مالیات هنگ کنگ اخیرا گروهی قاچاقچی را دستگیر و تا ۳۰۰ عدد کارت گرافیک سری CMP 30HX را توقیف کرده است.

برای آشنایی با کارت‌های گرافیک استخراج رمزارز و اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه کنید.

داستان این ماجرا بیشتر شبیه فیلم‌های سینمایی‌ست. مقامات چینی قایق ماهیگیری مشکوکی را شناسایی می‌کنند که در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ لنگر انداخته و قاچاقچیان دریایی در ساعت دو بامداد به وقت محلی به حمل جعبه‌ها از قایق ماهیگیری به قایقی تندرو مشغول بودند.

قاچاقچیان به محض لو رفتن به‌سرعت وارد قایق تندرو شده و به سمت آب‌های خاک اصلی چین به راه افتادند. در تعقیب و گریزی که به دنبال این اتفاق صورت گرفت، قاچاقچیان موفق به فرار شدند اما مالک قایق ماهیگیری بازداشت شد.

کالاهای توقیف‌شده شامل غذای موردعلاقه‌ی چینی‌ها مثل خیار دریایی و باله‌ی کوسه بود، اما در کنار اینها محصولات الکترونیکی نظیر گوشی‌ هوشمند و گجت‌ کامپیوتری نیز یافت شد.

در داخل جعبه‌ها ۳۰۰ کارت گرافیک ناشناخته وجود داشت که مقامان چینی را متعجب کرد. بر اساس گزارش “TVB News” ارزش محصولات الکترونیکی توقیف‌شده حدود ۲۵۷ هزار دلار است.

هویت کارت‌های گرافیکی کشف شده به دلیل نبود لوگو یا استیکر مشخص نبود. با توجه به نبود خروجی تصویر، بدون شک این پردازنده‌های گرافیکی، محصولات جدید سری CMP انویدیا هستند. این پردازنده‌ها خنک‌کننده‌ی مشکی و خاکستری با دو فن خنک‌کننده دارند. قیمت پردازنده‌های CMP انویدیا مشخص نیست؛ اما محصولات سری CMP 30HX قبلا با قیمت ۷۲۳ دلار وارد بازارهای خارج از چین شده‌‌اند.

توانایی استخراج پردازنده‌های CMP 30HX

پردازنده‌های CMP 30HX با نرخ هش حدودی ۲۶ مگاهش ‌بر ثانیه برای استخراج رمزارز اتریوم آنچنان مناسب نیستند. با وجود این مشکلات بازار کارت گرافیک احتمالا روی ماینرها نیز تاثیر گذاشته است و از این رو امکان دارد افراد برای کسب سود سراغ پردازنده‌های گرافیکی CMP بروند. کارت گرافیک CMP قاچاق‌شده هزینه‌ی کمتری نسبت به خریداری این محصولات به‌صورت مستقیم از انویدیا به همراه دارد.

به دلیل افزایش محسوس قیمت اتریوم، تقاضا برای کارت‌های گرافیک به‌شدت بالا رفته است. حتی شرکت‌های بزرگ هم در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند. Hut 8 Mining Corp مدتی پیش تعداد زیادی کارت گرافیک CMP به ارزش ۳۰ میلیون دلار خریداری کرد. متأسفانه هنوز مشخص نیست که وضعیت بازار کارت گرافیک چه زمانی برای گیمرها بهبود پیدا می‌کند.

منبع: tomshardware.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *