پیشرفت 33 درصدی بازار کامپیوترهای شخصی اینتل لطفا کامنت دهید

همه ما دیگر می‌دانیم که 2020 سال بزرگی برای کامپیوترهای شخصی بود. حال اینتل با نتایج سرسام‌آور درآمد یک چهارم پایانی سالش این گزارش‌ها را تایید می‌کند. سود کامل این شرکت 2.6 میلیارد دلار بیشتر از حد انتظار بوده است. این سازنده تراشه می‌گوید کسب‌وکار کامپیوتر‌های شخصی‌اش نسبت به سال گذشته 33 درصد رشد داشته است؛ به ویژه درآمد کامپیوترهای شخصی اینتل (نوت‌بوک) به طور متوسط 30 درصد افزایش داشته است. بخش “Client Computing Group” اینتل که محصولات رایانه‌ای‌اش را در خود جای داده، طی سه ماه گذشته به 10.9 میلیارد درآمد رسیده است که نسبت به سال گذشته رشد 9 درصدی را تجربه کرده است.

نکته جالب‌تر آنکه قیمت متوسط نوت‌بوک‌ها 15 درصد کاهش یافته است، موضوعی که نشان می‌دهد مردم در مواجهه با همه‌گیری کووید-19 قطعا به کامپیوترهای جدیدی نیاز داشته‌‎اند اما حاضر به پرداخت هزینه اضافی نبودند.

اینتل، قدرتمندتر از همیشه

فروش قدرتمند رایانه‌های شخصی اینتل، همراه با جهش شگفت‌آور 39 درصدی در بخش فناوری خودگردان “Mobileye”، به این شرکت کمک کرد تا این شرکت 2.6 میلیارد دلار بیشتر از حد انتظارات خود سوددهی داشته باشد. این شرکت برای سه ماهه چهارم خود 20 میلیارد دلار درآمد با 5.9 میلیارد دلاری گزارش کرده است. این ارقام در واقع به ترتیب 1 و 15 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته پیدا کرده‌اند اما این شرکت همچنان از این نتیجه خوشنود است.

کامپیوترهای شخصی اینتل intel processors
intel processors

پاتریک مورهد، بنبانگذار موسسه آمار و استراتژی مور در بیانیه‌ای گفت: «تقاضا برای لپ‌تاپ‌های “Tiger Lake” در بخش  رایانه های شخصی زیاد به نظر می‌رسد و من فکر می‌کنم بر اساس رشد 33 درصدی احتمالا سهم بازار را بدست آورده است. با اینکه کسب‌وکار مرکز داده بهتر از حد انتظار عمل کرد اما بواسطه چرخه مصرف ابر، رقابت، و تداوم روند نزولی خرید بنگاه‌های اقتصادی و دولتی به پایین کشیده شد. “Mobileye” بخش برجسته‌ای در کامپیوترهای شخصی اینتل بود و 39درصد رشد درآمد سه ماهه و ارتقاء 93درصدی سود را به همراه داشت. “Mobileye” در راه آن است که به کسب‌وکاری با سالانه بیش از یک میلیارد دلار درآمد تبدیل شود و این موفقیتی عظیم به‌شمار می‌آید.»

اینتل فعلا تا زمانی که مدیر جدیدش، «پت گلزینگر» (Pat Gelsinger)، در ماه فوریه سکان را بدست بگیرد هیچ  هدف‌گذاری کاملی را برای 2021 ارائه نمی‌دهد. اما در حال حاضر انتطار دارد درآمد سه ماهه اول آن حدودا 17.5 میلیارد دلار باشد.

منبع: www.engadget.com
مترجم: زهرا خالقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *