بوت کردن ESXi از کارت SD و USB، درست یا غلط؟ لطفا کامنت دهید

همه ما تاکنون با فلش‌های usd و sd کارت‌های از کار افتاده سر و کار داشتیم و یا حتی گاهی خودمان هم تجربه آن را داشته‌ایم. احتمالا تعداد زیادی از شما که همین حالا در حال خواندن این مطلب هستید هم می‌دانستید که 7.0 U2 مشکلی داشت که باعث شد دستگاه‌های USB/SD خیلی سریع‌تر فرسوده شوند. این مشکلات 7.0 U2 در جدیدترین تصحیح‌ها حل شد؛ گرچه در نهایت منجر به شکل‌گیری بحث‌های ادامه‌دارتری شد که حول محور این سوال می‌چرخید: «آیا همچنان باید از دستگاه‌های SD/USB برای بوت کردن ای‌اس‌ایکس‌آی (ESXi) استفاده کرد یا خیر؟». حالا به نظر می‌رسد اعضای هیئت منصفه این دادگاه حکم نهایی را درباره این دستگاه‌ها صادر کرده‌اند.

شرکت “VMware” شانزده سپتامبر مقاله “KB” را در سایت خود منتشر کرد که اظهاراتی را درخصوص آینده دستگاه‌های کارت SD و USB شامل می‌شد. بگذارید خیلی کوتاه بگوییم، اگر قصد خرید سخت‌افزار جدید دارید، ابتدا مطمئن شوید دستگاه ذخیره‌ساز مقاوم و مناسبی هم دارید؛ هرچه بیشتر جلو برویم، USB و کارت SD انتخاب درستی نخواهد بود. چرا؟ با هربار ارائه نسخه جدید، حجم خواندن/نوشتن بهبود و از بخش OS-DATA افزایش می‌یابد، این به معنی فرسوده شدن سریع‌تر دستگاه‌هایی با رده کیفی پایین خواهد بود. ما قصد نداریم کلمه به کلمه آنچه در مقاله “KB” آمده است را تکرار کنیم، اما از همه می‌خواهیم این مطلب را بخوانند و با درنظر گرفتن آن برای خرید دستگاه جدید برنامه‌ریزی کنند.

اگر بخواهیم دیدگاه شخصی را وارد ماجرا کنیم، ما برای بوت کردن دستگاه‌های فلش M.2 را ترجیح می‌دهیم. این دستگاه‌ها خیلی گران نیستند و می‌توانند حافظه‌ای مقاوم در رده سازمانی برای ذخیره تمام اطلاعات مرتبط با “ESXi” شما ارائه دهند.  پس حتما از رعایت احتیاط‌های لازم مربوط به استقامت دستگاه خود مطمئن شوید.

مترجم: زهرا خالقی

 منبع: www.yellow-bricks.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *