10 افزونه کاربردی کروم برای تجربه بهتر

معرفی 10 افزونه کاربردی کروم لطفا کامنت دهید

قطعا وب استور کروم افتضاح است! اما این بدان معنا نیست که نباید از افزونه‌های معقول برای ارتقاء تجربه مرورگر خود استفاده کنید. چه گوگل کروم باشد چه مایکروسافت اج!
ممکن است پر کردن مرورگر خود با هر افزونه خوبی که می‌بینید وسوسه انگیز باشد. اما باید در انتخاب‌های خود استراتژیک عمل کنید، چون احتمالا خودتان هم نمی‌خواهید مرورگرتان را به نفس-نفس بیاندازید.
چند افرونه وجود دارند که فکر می‌کنم همه باید آنها را بشناسند. این افزونه‌ها ممکن است برای شما بدیهی باشند، ممکن هم هست برایتان کاملا جدید باشد. باید از یک جا شروع کنید! به همین دلیل می‌خواهم 10 افزونه کاربردی کروم را که همیشه از آنها استفاده می‌کنم به امید اینکه شاید امتحانشان کنید با شما به اشتراک بگذارم.

Chrome Remote Desktop

امروزه هیچ افزونه‌ای به اندازه Chrome Remote Desktop برای کسانی که چند دستگاه دارند کارآمد نیست. این افزونه را روی دسکتاپ یا لپ تاپ‌های مختلف خود نصب کنید و مطمئن شوید همه این سیستم‌ها به حساب گوگل شما وصل هستند. سپس با کلیک کردن روی یک یا دو دکمه و تنظیم یک پین کد، آنها را به عنوان هاست تنظیم کنید. پس از آن می‌توانید هرجایی که هستید از این سایت مفید برای دسترسی به سیستم‌های خود استفاده کنید، جوری که انگار خودتان پای سیستم هستید. حتی می‌توانید با استفاده از اپ اندروید یا iOS هر برنامه‌ای را که می‌خواهید باز کنید.

این افزونه‌ایست که من حتی زمانی که بیرون شهر هستم از آن استفاده می‌کنم. مثلا خاموش کردن دسکتاپ خانه پس از اتمام دانلود. شما ممکن است هر روز از Chrome Remote Desktop استفاده نکنید اما وقتی به آن نیاز پیدا کنید قدرش را می‌دانید.

1Password

افزونه کروم 1Password دسترسی به لاگین‌ها و رمزهایی طی چندسال در برنامه ذخیره کرده‌ام را تسهیل می‌کند. برای استفاده از این افزونه باید برنامه دسکتاپ 1Password را روی کامپیوتر خود نصب کرده باشید. در غیر این صورت بایستی به جای آن از افزونه مستقل 1PasswordX استفاده کنید.

Google Mail Checker

با فرض اینکه شما از gmail استفاده می‌کنید، افزونه Google Mail Checker برای مرورگر شما یک «باید» است. بعد از نصب آن، آیکون کوچکش را روی نوار ابزارتان قرار دهید تا شما را از پیام‌های نخوانده خبردار کند.

Enhancer for YouTube

احتمالا 50 افزونه کروم مختلف برای شخصی‌سازی تجربه یوتیوب شما وجود داشته باشد. من از اغلب آنها خسته شده‌ام و دلایل مختلفی برای کنار گذاشتنشان دارم : ناگهان دیگر کار نمی‌کنند، نامنظم‌اند، UI شان افتضاح است، پیدا کردن تنظیماتشان سخت است، بنظر کلاهبردار می‌آیند، و … .
Enhancer for YouTube افزونه‌ایست که به مدت یک سال استفاده می‌کنم و به اکثر درخواست‌هایم پاسخ می‌دهد. این افزونه امکان رد کردن تبلیغات مزاحم یوتیوب را به من می‌دهد. زمانی که فیلمی می‌بینم به طور خودکار پلیر را روی حالت تئاتر می‌برد و حتی نمایش پلیر را کوچک‌تر نیز می‌کند و من می‌توانم همچنان که کامنت‌ها را می‌خوانم فیلم  ببینم. البته منوی تنظیمات آن کمی پیچیده اما بدردبخور است. از این منو می‌توانید حتی برای تغییر تم و رنگ‌های یوتیوب، ادیت سرعت نمایش فیلم و کنترل صدا استفاده کنید.

Link to Text Fragment

این افزونه شما را قادر می‌سازد انکر لینک‌های شخصی خود را بسازید. به شدت کاربردیست! مخصوصا اگر شما دانش‌آموز، محقق و یا هرکس دیگری هستید و نمی‌خواهید برای پیدا کردن یک متن خاص هربار کل یک متن بلند را بالا و پایین کنید.

OneTab

با OneTab تمام تب‌های باز خود را در یک لیست بریزید و سپس آنها را در خود افزونه ذخیره کنید. برای ذخیره امن، فایل را HTML کنید. البته من توصیه می‌کنم سایت‌هایی را که نیاز دارید علامت‌گذاری(بوک مارک) کنید. اما حداقل OneTab این امکان را به شما می‌دهد که کابوس‌های روزانه یا شبانه خود را مدیریت و منابع بارزش را روی سیستم خود ذخیره کنید.

Session Buddy

معمولا پیش می‌آید که مرورگرتان هنگ کند یا بسته شود؛ شما اغلب پیامی مبنی بر بازیابی صفحاتی که قبلا باز کرده‌اید دریافت می‌کنید. با اینحال گاهی نمی‌توانید چیزی را برگردانید. برای این مواقع می‌توانید همان کاری را کنید که من می‌کنم: Session Buddy را نصب کنید، بر روی بکاپ لحظه‌ای تب‌ها کلیک کنید و همه‌چیز را دقیقا مانند قبل باز کنید.

The Great Suspender

این افزونه در ظاهر خیلی ساده است: تنها فعالیت صفحاتی را که از آن استفاده نمی‌کنید متوقف می‌کند و فقط با یک کلیک می‌توانید مجددا آنها را از سر بگیرید. این باعث می‌شود مرورگرتان CPU و حافظه کمتری مصرف کند.

Privacy Badger

من دوست ندارم کسی فعالیتم را در وب دنبال کند و برای اینکه چنین اتفاقی نیافتد همه تلاشم را می‌کنم. افزونه Privacy Badger جلوی اسکریپت‌ها، کوکی‌ها و هر چیز دیگری که مرا دنبال می‌کند را می‌گیرد. Privacy Badger، AdGuard و uBlock Origin خدایان من برای کاهش مزاحمت‌های وب هستند.

uBlock Origin

همانطور که گفتم این افزونه یکی از سه ابزار بزرگیست که من برای خلاص شدن از دست تبلیغات مزاحم و ردیابی شدن در سراسر وب استفاده می‌کنم. می‌شود گفت این افزونه تبلیغات را قتل عام می‌کند. البته که افزونه‌های “دوستانه‌تری” هم برای حمایت از سایت‌هایی که تبلیغات می‌کنند وجود دارد، اما شما گاهی بجای سپر به نارنجک نیاز دارید!

Redirector

با این افزونه، مرورگر چیز جدیدی که در نوار آدرس وارد می‌شود را در یک URL مشخص باز می‌کند. برای مثال شما می‌توانید آن را تنظیم کنید تا هر وقت در نوار آدرس “Ih” می‌نویسید شما را به سایت مشخصی ببرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *