تاریخچه وسترن دیجیتال

تاریخچه وسترن دیجیتال لطفا کامنت دهید

تاریخچه وسترن دیجیتال

شرکت Western Digital در سال 1970 توسط آلوین بی­فبلپس، کارمند سابق موتورولا، در کالیفرنیا آمریکا تاسیس شد. نام این شرکت در ابتدا General Digital بود و در سال 1971 به وسترن دیجیتال تغییر کرد. اولین محصول شرکت وسترن دیجیتال برای ورود به بازار ذخیره حافظه “فلاپی دیسک” بود.

وسترن دیجیتال در سال 2006 در جهت تولید هارد های اکسترنال گام برداشت و اولین هارد اکسترنال خود را با نام My Book  و ظرفیت یک ترابایت معرفی کرد؛ این هارد از نظر طراحی و ظاهر چیزی شبیه کتاب بود.

این شرکت که اکنون بزرگ­ترین تولیدکننده هارد دیسک در جهان است محصولات دیگری نظیر SSD و فلش مموری نیز تولید می‌­کند. هاردهای وسترن دیجیتال به دو دسته‌­ی اکسترنال و اینترنال تقسیم می­‌شوند که هر یک سری­‌های خاص خود را دارا هستند.

هاردهای اکسترنال وسترن دیجیتال:
  • سری ابری (My cloud/ My Book)
  • سری مای پاسپورت (My passport)
هاردهای اینترنال وسترن دیجیتال:
  • رنگ سبز: آرشیو و ذخیره اطلاعات به مدت طولانی، قیمت پایین، کم مصرف، سرعت 5400
  • رنگ آبی: کاربرد روزمره و کارهای عادی کامپیوتر، قیمت متوسط، سرعت 5400 تا 7200
  • رنگ مشکیمناسب گیمرها و نرم افزارهای محاسباتی، قیمت بالا، سرعت 7200
  • رنگ قرمز: مختص استفاده در محیط شبکه
  • رنگ طلایی: مخصوص دیتا سنتر، سرعت بالا
  • رنگ بنفش: مخصوص استفاده در دوربین مدار بسته
معرفی جامع انواع هاردهای وسترن دیجیتال
1- سری ابری (My Cloud/My Book) از هاردهای اکسترنال وسترن دیجیتال

مای کلاود ( ابر من) نوعی سیستم ذخیره‌سازی است که با اتصال به شبکه یا NAS این امکان را به شما خواهد داد تا در هرجایی که قرار دارید از طریق اینترنت به فایل‌های ذخیره روی هارد درایو خود دسترسی پیدا کنید. تفاوت مهم این سیستم با دستگاه‌های NAS را می‌توان راه‌اندازی آسان آن دانست؛ مخصوصا در رابطه با کسانی که NAS را نمی‌شناسند. با این‌ راهکار و سیستم، چهار مشخصه اصلی شامل دسترسی مستقیم، امنیت، کنترل و مالکیت در اختیار شما خواهد بود. بعلاوه، برخورداری از ویژگی اتصال Peer to Peer یا اتصال مستقیم با دستگاه به شما این امکان را خواهد داد که سرعت بسیار بیشتری در ارسال و دریافت فایل‌ها نسبت به سایر دیتاسنترها داشته باشید.

2- سری مای پاسپورت (My passport) از هاردهای اکسترنال وسترن دیجیتال

شرکت وسترن دیجیتال در این نسل از هاردهای اکسترنال خود که با نام پاسپورت آلترا شناخته می‌شوند توانسته هم از نظر کیفی و هم نام‌گذاری چشم‌نواز، محصولی اعلا و درجه یک تولید کند که به کاربران اجازه رمزگذاری پیشرفته 256 بیتی AES را می‌دهد. در نتیجه می‌توانید بمانند محافظت از گوشی‌ موبایل خود توسط تنظیم رمز عبور برای آن، با تنظیم رمز عبور از ا هارد خود نیز محافظت نمایید. همچنین می‌توانید با هردو پلتفرم سیستم عامل ویندوز یا مک به اطلاعات رمزگذاری شده خود دسترسی پیدا کنید.

استفاده از اطلاعات به صورت زمان‌بندی شده و منظم و امکان گرفتن نسخه پشتیبان(Back Up) از جمله امکاناتی است که این هارد دیسک منحصر به فرد برای کاربران فراهم کرده می‌باشد.

3- هاردهای اینترنال وسترن دیجیتال

یکی از بهترین هاردهای اینترنالی که در بازار وجود دارد هاردهای ساخت شرکت وسترن دیجیتال می‌باشد که وسترن دیجیتال آن‌ها را با رنگ‌های متنوع روانه بازار کرده است و شما می‌توانید با توجه به میزان حجم مورد نیاز، نوع و کاربرد استفاده یکی از این هاردهای اینترنال را برای سیستم خود انتخاب و تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *