google photos

پایان دسترسی کاربران به Google Photos لطفا کامنت دهید

گوگل: 2021 پایان دسترسی رایگان و نامحدود کاربران به Google Photos

نرم‌افزار “Google Photos” از تاریخ 1 ژوئن سال 2021، به دسترسی رایگان و نامحدود ذخیره‌سازی پایان می‌دهد و داده‌های مرتبط با حساب‌های کاربری غیرفعال را حذف خواهد کرد.

هدف گوگل  از این کار این است که افراد بیشتری را برای گرفتن اشتراک «گوگل‌وان» (Google One) ترغیب کند. «گوگل‌وان» (Google One) تا 30 ترابایت فضای ابری برای اپلیکیشن‌هایی مانند “Google Photos” در کنار “Google Drive” و”Gmail” به ارمغان می‌آورد.

در نتیجه این بروزرسانی جدید، هر عکس یا ویدئویی که از 1 ژوئن 2021 در اپلیکیشن “Google Photos” بارگذاری نمایید بخشی از حافظه رایگان و محدود 15 گیگابایتی حساب کاربری گوگل شما خواهد بود. با این حال اگر تا قبل از 1 ژوئن عکس یا ویدئویی با کیفیت بالا – نه کیفیت اصلی- در این اپلیکیشن بارگذاری کرده باشید، شامل محدودیت فضای 15 گیگابایتی نخواهد شد؛ گوگل طی پستی در وبلاگ خود این مطلب را به طور واضح بیان کرده است.

به گفته گوگل، بروزرسانی جدید تغییر آنچنان بزرگی برای اغلب کاربران “Google Photos” ایجاد نخواهد کرد و 80 درصد این کاربران می‌توانند تا 3 سال و با استفاده از فضای رایگان 15 گیگابایتی از این اپلیکیشن استفاده نمایند؛ البته که در این میان تعدادی هشدار نیز برای زمانی که حافظه کاربر به حد مشخص نزدیک می‌شود، در نظر گرفته خواهد شد. در اپلیکیشن جدید همچنین ابزاری در دسترس خواهد بود که به کاربر اجازه مدیریت عکس‌ها و ویدئوهای بک آپ شده را می‌دهد. این قابلیت می‌تواند محتویاتی مانند اسکرین‌شات‌ها و عکس‌های تاریک یا تار را که کاربر قصد حذف‌کردن آن‌ها را دارد، دربرگیرد. در کنار نرم‌افزار “ Google Photos” ، نرم‌افزارهای دیگری نظیر Google Docs، Sheets، Slides، Drawings، Forms و Jamboard files نیز شامل فضای محدود 15 گیگابایتی خواهند بود.

معافیت کاربران گوگل پیکسل

البته گوگل کاربران تلفن‌های همراه «پیکسل» (Pixel) را از این تغییرات معاف کرده است. این افراد می‌توانند حتی بعد از 1 ژوئن 2021 نیز عکس‌ها و ویدئوهای خود را با کیفیت بالا بارگذاری نمایند، اما برخلاف گذشته نمی‌توانند به فضای ذخیره‌سازی نامحدود برای “سایز اصلی” محتوای خود دسترسی داشته باشند.

منبع: gadgets.ndtv.com

مترجم: محمد سینایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *